Η αερόβια άσκηση προστατεύει τον εγκέφαλο

Νέα έρευνα ανακάλυψε ότι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας των οποίων η αορτή ήταν σε καλύτερη κατάσταση και που είχαν καλύτερη αερόβια φόρμα εμφάνιζαν καλύτερη επίδοση σε νοητικό τεστ.

Η καθημερινή άσκηση για τη διατήρηση καλής καρδιαγγειακής υγείας ωφελεί επίσης και τον εγκέφαλο προστατεύοντας από νοητική εξασθένηση καθώς γερνούμε, αναφέρει νέα έρευνα.

Ερευνητές ανακάλυψαν ότι ο υγιεινός τρόπος ζωής βοηθά στη διατήρηση της ελαστικότητας της αορτής, επομένως εμποδίζει την εγκεφαλική-αγγειακή βλάβη και οδηγεί στη διατήρηση των νοητικών ικανοτήτων αργότερα. Οι αρτηρίες μας σκληραίνουν καθώς γερνάμε και η σκλήρυνση των αγγείων πιστεύεται ότι ξεκινά στην αορτή.
Η ερευνήτρια Claudine Gauthier, από το University of Montreal, στον Καναδά, δήλωσε ότι η σκλήρυνση μπορεί ενδεχομένως να συμβάλλει σε νοητικές αλλαγές που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια παρόμοιου χρονικού διαστήματος. Ανακάλυψε ότι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας των οποίων η αορτή ήταν σε καλύτερη κατάσταση και που είχαν καλύτερη αερόβια φόρμα εμφάνιζαν καλύτερη επίδοση σε νοητικό τεστ.

Η Gauthier θεωρεί ότι η διατήρηση της ελαστικότητας των αγγείων μπορεί ενδεχομένως να είναι ένας από τους μηχανισμούς που επιτρέπει στην άσκηση να επιβραδύνει τη νοητική γήρανση. Εξέτασε 31 ανθρώπους μεταξύ 18 και 30 ετών και 54 μεγαλύτερους, ηλικίας 55 έως 75 ετών.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πτώση σχετικά με την ηλικία στην εκτελεστική λειτουργία, στην ελαστικότητα της αορτής και στην καρδιοαναπνευστική φόρμα, σχέση μεταξύ της αγγειακής υγείας και της εγκεφαλικής λειτουργίας και θετική σχέση μεταξύ της αερόβιας φόρμας και της εγκεφαλικής λειτουργίας.

Αερόβια αθλήματα – σπορ είναι το τρέξιμο, το γρήγορο περπάτημα,  η ποδηλασία, το SUP, το kitesurf, το windsurf στα κύματα, το beach volley, η κωπηλασία  ο χορός zumba, salsa…

www.xsa.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram
error: Content is protected !!
Scroll to Top